Een aantal van onze samenwerkingspartners

Logo Rewire
Logo Florence
Logo Bibliotheek Den Haag
Logo De Haagse Hogeschool
Logo Codarts Rotterdam
Logo Saffier
Logo LKCA

WAT IS KOOlab?

KOOlab is de omgeving waarin kunstvakdocenten zich kunnen ontwikkelen. Op artistiek, organisatorisch en zakelijk gebied. Kunstvakdocenten krijgen tijd, ruimte en middelen om hun eigen idee, een idee van KOO of eenidee van een samenwerkende partner te onderzoeken en te ontwikkelen.

Of het nu gaat om het ontwerpen van lesprogramma’s voor speciale doelgroepen zoals ouderen met dementie of het speciaal onderwijs of het uitbreiden van kennis omdat kunstvakdocenten nieuwsgierig zijn naar andere kunstdisciplines of vakgebieden. KOOlab biedt de ondersteuning op inhoudelijk, organisatorisch en zakelijk gebied om kunstonderwijs te vernieuwen. 

Verfhandjes tijdens een schilder workshop

MEEDOEN ALS MAATSCHAPPELIJK PARTNER

KOOlab biedt jou als maatschappelijk partner de unieke mogelijkheid om samen met ons kunstonderwijs passend te maken voor jouw organisatie. Door met ons samen te werken, krijgt jouw organisatie toegang tot een bruisend netwerk van gepassioneerde kunstvakdocenten, scholen, maatschappelijke organisaties en culturele initiatieven in Den Haag.

Door onze gezamenlijke inspanningen kunnen we kunstonderwijs aanbieden aan doelgroepen die dit het meest nodig hebben, zoals bijvoorbeeld bij mensen met dementie binnen zorginstellingen, kinderen met meervoudige beperkingen en doelgroepen die anders nooit met kunst in aanraking komen.

Samen met KOOlab kan je jouw maatschappelijke missie versterken en bijdragen aan een inclusievere en inspirerende samenleving, waar kunstonderwijs een sleutelrol speelt in het stimuleren van creativiteit, ontwikkeling en welzijn.

MEEDOEN ALS ZAKELIJK PARTNER

Als zakelijke partner biedt KOOlab unieke mogelijkheden om jouw bedrijf of organisatie te verbinden met kunstonderwijs en maatschappelijke betrokkenheid. Door samen te werken met KOOlab, kan je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en een positieve impact hebben op de stad Den Haag.

Door deel te nemen aan onze KOOlab projecten, kan je bijdragen aan de ontwikkeling van inspirerende kunstprogramma’s die zich richten op diverse doelgroepen. Daarnaast biedt KOOlab mogelijkheden voor merkzichtbaarheid en exposure, waardoor de maatschappelijke betrokkenheid van jouw bedrijf of organisatie zichtbaar wordt in de stad.

Als zakelijk partner van KOOlab kan je jouw bedrijf positioneren als een voorvechter van kunsteducatie en sociale inclusie, en tegelijkertijd waardevolle verbindingen creëren met andere betrokken organisaties en kunstvakdocenten.

kunstdocent Carmen speelt gitaar voor een groep ouderen en laat hen mee begeleiden

KOOlab IN 7 STAPPEN

Stap 1: Dien je idee in

Stap 2: Binnen 14 dagen ontvang je reactie

Stap 3: Kennismaking met Krista te Brake, projectleider KOOlab

Stap 4: Concretiseren van het idee

Stap 5: Afspraken vastleggen in een overeenkomst

Stap 6: Start onderzoek en ontwikkeling

Stap 7: Afronding en verkoop afspraken

KOOlab PROJECTEN

INTERDISCIPLINAIR KUNSTONDERWIJS IN HET PO

Interdisciplinair werken is meer procesgericht dan resultaatgericht en leidt tot verrassende resultaten.

Walther Eichler

LEES MEER

MUSEUMPLEIN VAN DINGEN

Het Museumplein van dingen is een doorlopende tentoonstelling van voorwerpen die kinderen zelf op het schoolplein gevonden hebben.

Judith Hofland

Lees meer

MUZIEKSTIJLEN

Er zijn zoveel soorten muziek, elke stijl zegt iets over cultuur, het tijdperk en het doet ook iets met je gevoel. De lessenserie Muziekstijlen verbreed je blik.

Marieke voor de Wind

Lees meer

RAP VOOR Z’N RAAP

In Rap voor z’n Raap werken leerlingen in het speciaal (basis)onderwijs aan een kunstmanifestatie die bestaat uit muziek, film en beeldende kunst. 

Siggi Florentina – Coach F

Lees meer

BRIEVENBUSKUNST

Brievenbuskunst maakt een intergenerationele verbinding tussen leerlingen uit het basisonderwijs en senioren.

Sarah Kos

Lees meer

Wrecked this loneliness

Wrecked this loneliness is een handbook voor mentoren en trainers om groepen jongeren op een speelse en kunstzinnige manier te leren omgaan met gevoelens van eenzaamheid.

Karin Mol en Liesbeth Meussen

LEES MEER

Wat zie je als je echt kijkt

De lessenserie ‘Wat zie je als je echt kijkt’ staat in het teken van verbinding en het creëren van een fijne groepsdynamiek, waarin iedereen een stem heeft die ertoe doet. Deze lessenserie is gebouwd rondom een lied dat een waardevol thema aansnijdt; gezien willen worden.

Babette Zwinkels

LEES MEER

Reis door de kunst

In een reeks van 3 lessen maken de deelnemers een tijdreis door de Middeleeuwen, Renaissance en Romantiek. De deelnemers worden meegenomen in de tijd, door middel van beoefening van muziek en beeldende kunst.

Margreet Schuemie en Karen Zuidwijk

Lees meer

Lilith en de Windgong

Lilith en de Windgong is een interactieve zintuigelijke vertelling voor mensen met dementie en hun mantelzorgers (en verzorgenden).

Carmen van Haren en Neeltje Meerman

Lees meer

Ik heb een schaduw dus ik besta

‘Ik heb een schaduw dus ik besta’ is een reeks lessen en voorstellingen door middel van schaduwtheater. In de lessenreeks, verkennen leerlingen hun omgeving en identiteit

Joelle Bolleurs

lees meer

Claves

In deze lessenserie worden de leerlingen meegenomen naar de oorsprong van het instrument Clave, zowel muzikaal als in materiaal.

Imme Tonkes

lees meer

3D-ID

De lessenreeks ‘3D-ID’ stelt leerlingen in staat om hun identiteit uit te drukken door middel van 3D-objecten en streeft naar de ontwikkeling van kunstzinnige vaardigheden, bewustzijn van hergebruik van materialen en communicatieve vaardigheden.

Kathy Murillo

lees meer

Een vraag over KOOlab?

Logo KOO

KOO

Mijn KOO