Over de opdracht

De leerlingen gaan met de docent op een creatieve ontdekkingsreis naar de kunst van het singer-songwriter, waarbij ze worden uitgedaagd om hun eigen verhalen, gevoelens en ervaringen te vertalen naar pakkende en betekenisvolle liedjes.

De workshopreeks begint met een introductie tot het proces van het singer-songwriter, waarbij leerlingen leren over de verschillende elementen die bij het maken van een lied komen kijken, zoals melodie, akkoorden, tekst en structuur. Ze zullen ontdekken hoe ze inspiratie kunnen vinden in hun eigen leven en omgeving, en hoe ze deze inspiratie kunnen gebruiken om authentieke en expressieve liedjes te creëren.

Vervolgens worden de leerlingen begeleid bij het schrijven van hun eigen teksten en het componeren van bijpassende melodieën. Ze zullen leren hoe ze hun gedachten, emoties en verhalen kunnen verwoorden in pakkende songteksten, en hoe ze deze teksten kunnen combineren met melodieën die de sfeer en emotie van hun woorden versterken.

Terwijl ze aan hun liedjes werken, worden de leerlingen aangemoedigd om hun eigen stem en stijl te ontwikkelen, en om te experimenteren met verschillende akkoorden, ritmes en melodieën om de juiste toon voor hun liedjes te vinden. Ze zullen ontdekken hoe ze zichzelf kunnen begeleiden op instrumenten zoals keyboard, ukelele of gitaar, en hoe ze deze instrumenten kunnen gebruiken om hun liedjes tot leven te brengen.

Aan het einde van de workshopreeks zullen de leerlingen trots zijn op hun eigen originele liedjes, die getuigen van hun creativiteit, emotie en expressie. Deze workshop biedt een unieke en inspirerende ervaring voor leerlingen, waarbij ze niet alleen hun muzikale talenten ontwikkelen, maar ook hun vermogen om zichzelf uit te drukken en verbinding te maken met anderen door middel van muziek.

Structureel Kunstonderwijs

Naast Lessen en Workshops organiseren wij ook structureel kunstonderwijs op scholen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?