Over de opdracht
Tijdens deze workshop worden leerlingen uitgedaagd om hun verbeeldingskracht te gebruiken en creatief te zijn in het maken van muziek zonder traditionele instrumenten. De workshop begint met een inspirerende introductie tot percussie en het gebruik van alledaagse materialen om geluiden te produceren.
Vervolgens worden de leerlingen aangemoedigd om verschillende materialen te verkennen en te experimenteren met manieren om geluiden te maken. Dit kan variëren van het tikken op potten en pannen tot het ritselen van papier, het klappen van handen en het stampen van voeten. Leerlingen zullen ontdekken hoe ze verschillende oppervlakken en texturen kunnen gebruiken om een verscheidenheid aan ritmes en klanken te produceren.
Met begeleiding van de docent zullen de leerlingen samenwerken om hun geluiden te coördineren en te combineren tot een boeiende en ritmische uitvoering. Ze zullen leren over timing, dynamiek en samenspel terwijl ze hun eigen unieke bijdrage leveren aan het ‘orchestra’ van alledaagse materialen.
Terwijl ze muziek maken, worden de leerlingen aangemoedigd om hun eigen creativiteit en expressie te verkennen, en om te improviseren en te experimenteren met verschillende geluiden en ritmes. Ze zullen ontdekken hoe ze hun verbeeldingskracht kunnen gebruiken om unieke en boeiende composities te creëren met alleen maar alledaagse materialen.
Aan het einde van de workshop zullen de leerlingen stralen van trots terwijl ze hun zelfgemaakte percussie-ensemble presenteren aan hun medeleerlingen. Deze workshop biedt een stimulerende en interactieve ervaring waarbij leerlingen hun creativiteit kunnen laten zien en samen kunnen werken om iets speciaals te creëren door middel van muziek en geluid.
Aanbod ook beschikbaar voor speciaal onderwijs (SO & VSO). Gezien de behoefte aan maatwerk in het speciaal onderwijs, adviseren wij u contact op te nemen voor een gepersonaliseerd voorstel.