Over de opdracht

Here’s the cleaned-up version with spacing preserved:

In deze outdoor workshop zullen leerlingen de kans krijgen om hun creativiteit te tonen en de gemeenschap te verrijken door het plannen van een kunstroute door de wijk. Het doel is om verschillende locaties te ‘scouten’ waar kunstactiviteiten kunnen plaatsvinden en om blijvende artistieke elementen toe te voegen aan de omgeving.

De workshop begint met een verkenning van de wijk, waarbij leerlingen worden aangemoedigd om aandacht te besteden aan interessante locaties en potentiële plekken voor kunstactiviteiten. Dit kan variëren van openbare parken en pleinen tot lege muren of verwaarloosde ruimtes die opgefleurd kunnen worden.

Vervolgens zullen de leerlingen in groepen samenwerken om een kunstroute te plannen, waarbij ze bepalen welke kunstactiviteiten op elke locatie zullen plaatsvinden. Dit kunnen verschillende vormen van artistieke expressie zijn, de docent neemt voorbeelden mee.

Bijzondere aandacht wordt besteed aan het creëren van blijvende artistieke elementen die een positieve impact hebben op de wijk en de gemeenschap verrijken. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat leerlingen kleurrijke stoeptegels maken die de straten opfleuren, of mini-beeldjes creëren die verborgen worden in gaten in muren als verrassende kunstwerken voor voorbijgangers.

Tijdens de workshop worden de leerlingen aangemoedigd om hun ideeën te delen, samen te werken en hun creatieve vaardigheden te ontwikkelen. Aan het einde van de workshop zullen ze trots zijn op hun bijdrage aan het verbeteren van de wijk.

Aanbod ook beschikbaar voor speciaal onderwijs (SO & VSO). Gezien de behoefte aan maatwerk in het speciaal onderwijs, adviseren wij u contact op te nemen voor een gepersonaliseerd voorstel.

Benieuwd naar de mogelijkheden?